10 april 2006

Ljuv musik i mina öron

Jag har en iPod Shuffle. I en shuffle får det rum en typ 200 låtar. Jag brukar därför slumpa in låtar, för en skön mix. Och ibland blir det bara så bra. Jag åkte till jobbet i dag och bara njöt av den otroligt braiga musik som strömmade ut från lurarna.

Och Hammerfall visste verkligen vad de gjorde när de spelade in en video med lag Anette Norberg. De fick den spelad ett antal gånger på bästa sändningstid i SVT - och kanske även andra kanaler. Jättebra reklam. Det var så jag fick upp ögonen för dem. Och deras Hearts on fire är så jäkla bra!

3 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Är inte Hearts on Fire lite tjatig i längden?

Bara för att du skrev om Hammerfall kom jag att tänka på någon annan liknande låt som jag inte kommer ihåg namnet på. Däremot kommer jag ihåg delar av videon (åker runt i en Mercedes bland skyskrapor, och så på slutet tappar någon en mobiltelefon i en lerpöl)...

Nu kommer inte jag att kunna jobba på hela dan!

mån apr. 10, 11:27:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Tappa mobilen i en lerpöl låter väldigt klantigt. ;-)

Men nej, jag vet inte vad du pratar om. Såvida det inte är ZZ Top...?!

Kanske tjatig i längden, men jag har inte lyssnat så många gånger på den.

mån apr. 10, 12:44:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Stratovarius Hunting high and low var det jag tänkte på...

mån apr. 10, 10:23:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida