09 april 2006

Betydelsefulla möten

Stockholm är så pass stort att chansen att man ska springa på någon man känner på stan är väldigt liten. Jag har skrivit om det tidigare. När jag går på stan är det väldigt sällan jag möter någon jag känner, det händer någon enstaka gång, men inte så ofta. Fast med A är det helt annorlunda. Honom springer jag på titt som tätt. Och även om jag försöker göra allt för att "glömma" honom, kan jag inte låta bli att fundera på om det finns någon mening med det...

(Jo, jag såg honom i dag - igen.)

8 kommentarer:

Blogger Fredo sa...

Hello there.
Kom in på din blog som man gör, man snubblar över bloggar här och där. Och just det här ämnet ligger mig varmt om hjärtat och jag lever mer eller mindre efter det. Ordet kallas synkronicitet och betyder kort meningsfull slump. När du t ex ser någon ofta och på ställen du inte räknar med att se personen - ta kontakt. På ett eller annat sätt är det en vägledning och kanske en öppning i livet. För mig har det varit så och jag skulle kunna prata eller skriva hur mycket som helst om detta. Lycka till och gå på magkänslan.
/bullshitbulletin.blogspot.com

mån apr. 10, 11:30:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Tack! Det är precis så jag tänkt också - det måste verkligen finnas en mening med att vi springer på varandra titt som tätt. Samtidigt vet jag inte om jag har något att hämta hos honom. Eller också är han extremt blyg. Fast det kanske är jag som ska lära mig att vara mer uthållig i mitt uppvaktande...

mån apr. 10, 12:52:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Låter som ett lantissyndrom...så snart jag har en vän från landet på besök springer de på otaliga vänner och bekanta på stan. Själv har jag dragit slutsatsen att de tittar runt på ett mer nyfiket sätt när allt är nytt och intressant. Har man bott i stan hela sitt liv och gått på alla gator 100-tals gånger går iaf jag inte och stirrar på varje människa jag möter...om jag inte "letar" efter någon jag vill se....kanske den beskrivningen också stämmer..?

Men har du aldrig sagt något om att du är intresserad till Herr A?? Skärpning...:-)
Danne

mån apr. 10, 07:31:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jag har bjudit ut honom på en typ dejt, Danne (även om jag inte kallade det så) och han tackade nej. Och han sa inte att "gärna en annan gång"... =(

mån apr. 10, 08:23:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ok, då finns det bara två saker att göra.

1. Fråga igen...det är få som är tankeläsare.

eller

2. Gå vidare och glöm allt.

//D

mån apr. 10, 10:04:00 em  
Blogger Aronson sa...

Det är nr 2 jag satsat på. Men det känns inte så bra...

mån apr. 10, 10:45:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Bra, då tar du och kör 1:an nästa gång du träffar honom. Du kan bara få ett nej. Men då vet du iaf och slipper gå och fundera framöver.

D

mån apr. 10, 11:02:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Bra, då tar du och kör 1:an nästa gång du träffar honom. Du kan bara få ett nej. Men då vet du iaf och slipper gå och fundera framöver.

D

mån apr. 10, 11:02:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida