21 januari 2006

Mötets chans

Det första råd jag fick när jag flyttade till Stockholm var att "möter du en person så ta chansen. Stockholm är nämligen så stort att chansen att ni ska mötas igen är liten". Ett mycket gott råd, men väldigt svårt att leva upp till. Det handlar ju i grund och botten om att ta vara på livets möjligheter, att "fånga dagen" för att använda ett slitet uttryck (nästan en klyscha nu för tiden).

Men jag arbetar på det och jag gör framsteg hela tiden. A är ju ett exempel på det, även om jag där verkar ha kraschat rakt in i bergväggen...

Jag vet inte hur jag kom att tänka på det här, men det bara poppade upp tidigare när jag lagade mat. Det kan ju ha med A att göra. Eller också att jag ska på fest ikväll med idel (vad jag vet) människor som jag inte har träffat tidigare.

I vilket fall önskar jag mig själv lycka till och en trevlig kväll... =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida