20 januari 2006

Vin och fest

Shit, det här börjar ju likna "Det ska vi fira". Det var ju inte meningen, det får vi sluta med. Jag lovar: inga fler gratulationer!

Kanske.

Jag ska på fest i morgon förresten, inflyttningsfest är det sagt. Typ, i alla fall. De flyttade ju trots allt in för över ett halvår sen. Så jag gick ut efter jobbet idag för att köpa en liten present att ta med mig. Och varför är jag så jäkla fantasilös? Det blev en flaska vin. Rött och italienskt. Nåja, vin lär väl alltid gå åt. Och det kommer tydligen oändligen mycket folk så det kommer säkert till användning.

Jag väljer annars numera ofta italienskt vin. Det har jag lärt mig av Jonaz (knuff).

Lite jobbigt med festen bara: jag vet inte om jag kommer att känna någon utöver värdinnan. Vi har inte haft kontakt på ett par år, och under den tiden har hon hunnit byta sambo. Om det betyder att hon också bytt umgängeskrets vet jag inte. Så det blir spännande - och lite jobbigt. Dessutom är "small talk" inte riktigt min grej. Även om jag har blivit bättre på det.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Italienskt är alltid rätt. Alltid. Ha så kul på festen. Om det känns ansträngt med small talk får du väl snacka stort då! ;-)

För övrigt börjar jag få blåmärken i sidan av alla knuffar...

lör jan. 21, 12:31:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida