17 januari 2006

Så läggs ännu en dag till mitt liv

Fatta att man kan bli så här trött. Men det är klart:

- Jag gick upp kl. 06.00, åt en snabb frukost, snabbt in i duschen, och stressade iväg till jobbet.
- Förberedde mig inför min föredragning inför styrelsen.
- SACO-möte.
- Jag var tvungen att skriva ett komplicerat(?) mejl på engelska. Varefter jag fick bakläxa av min mer engelskakunniga kollega. (NÄR SKA JAG FÅ GÅ DEN DÄR ENGELSKAKURSEN SOM JAG HAR TJATAT OM SÅ LÄNGE?)
- Mejlkonversation med min före detta chef angående en föredragning jag ska ha på hans enhet.
- Bestämde lunchdag med min veckovis återkommande lunchdejt på it-avdelningen (i morgon).
- Oj, jag höll nästan på att glömma: sätta på radion kl. 11.00. Annika Lantz är ju tillbaka och livet kan återgå till det normala...
- Skriva klart ett mallbrev och mejla iväg det till vår Office Key-ansvariga.
- Läsa på lite mer inför föredragningen i eftermiddag.
- En snabb lunch bestående av en medhavd, och om jag får säga det själv väldigt god, pasta med tomatsås.
- Skriva ett avtal att mejla med det engelska mejlet.
- Söka en kontakt på Finansinspektionen.
- Översätta avtalet till engelska (för att mottagaren ska förstå vad han skriver på) - och få ännu mer [konstruktiv] kritik av min kollega.
- Göra klart avtalet och skicka iväg det engelska mejlet med avtal och allt.
- Fixa en utgång med några gamla kollegor - och en nuvarande (hon den engelskakunniga).
- Stressa iväg för att, en timme tidigare än aviserat, föredra inför styrelsen.
- Äntligen få prata med Finansinspektionen.
- Ha en lång och lite andefattig mejlkonversation med vår Office Key-ansvariga.
- Bestämma dejt med mitt kommande New York-resesällskap för planering.
- Söka vår chefsjurist utan att lyckas.
- Känna att nu skiter jag i det här, nu går jag och tränar.
- Stressa iväg till träningslokalen för en timmes styrketräning.
- Iväg till ICA och handla middagsmat.
- Och fan, batteriet är slut i min iPod. Måste alltså åka tunnelbanan hem och tvingas höra på pöbeln...
- Hem och, shit jag hann inte diska i morse... så, diska...
- Laga mat. Mangon var för omogen och Avocadon för mogen, till och med gammal.
- Äta en tämligen menlös middag.
- Packa inför morgondagen. Jag ska ju upp klockan 5(!) för att testa hur det är att träna innan jobbet - suck, jag kan inte vara riktigt klok.
- Fast nu tror jag att jag sitter kvar här framför datorn. Och gör sånt man gör framför en dator...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Shit, alla dina arbetsdagar är väl inte så där hektiska? Själv har jag suttit inne i stort sett hela dagen och myst i soffan. Har blivit av med jobbet och ska börja plugga på universitetet igen på torsdag. Känns konstigt!

tis jan. 17, 08:41:00 em  
Blogger Aronson sa...

honken: Ingen dag är den andra lik, men å andra sidan: två dagar är inte likadana...

Lycka till på universitetet. Tänk på alla sexiga nationalekonomer du kommer att träffa... ;-)

tis jan. 17, 10:40:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida