15 januari 2006

Arbetets helg(d)

Jag har precis kommit tillbaka från jobbet. Några timmars arbete på söndagen gör susen. Eller inte...

Men det är märkligt, hur lugnt och skönt det är att jobba på söndagar. Man är oftast helt ensam, ingen som ska prata med en, ingen som pratar med andra så att man hör, inga telefoner som ringer, inga e-brev som poppar upp. Det är väldigt skönt, jag kopplar av på ett helt annat sätt än på vardagarna. Jag ska inte säga att jag får mer gjort, men det kan faktiskt kännas så. Dessutom kunde jag idag öva på en föredragning jag ska hålla på tisdag - fritt och utan att någon stördes... =)

Jag går faktiskt hellre in på en söndag och jobbar än sitter sent en vardagkväll, även om jag gör det också ibland. Men jag är ju så kvällstrött, jag är inte alls effektiv på kvällarna - då går jag hellre och tränar eller träffar vänner.

Men nej, jag skulle inte vilja ha det så här jämnt. Men nån gång ibland är det skönt, nästan terapeutiskt.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ibland kan det nästan vara lite kusligt att vara på jobbet på helgen tycker jag, när det är sådär tyst alltså...

sön jan. 15, 04:26:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida