14 april 2006

Film, film, film

Jag har en filmhelg. Eftersom jag inte har något speciellt inplanerat, har jag bestämt mig för att kolla på mycket film i helgen. Det började redan i onsdags när jag var på V för Vendetta.

I dag har jag sett Den utvalde och Elisabethtown.

Den utvalde är inte så mycket att prata om. Jag har egentligen bara en positiv sak att säga: Andreas Wilson är en jäkligt bra skådis.

Elisabethtown är väldigt amerikansk. Väääldigt amerikansk. Och har ett dåligt manus. Och inte så bra regi. Men den har sina ljusglimtar. Absolut. Bland annat är Orlando Bloom bara så vacker - och en mycket bättre skådis än jag faktiskt trodde. Och när Susan Sarandon börjar steppa till Moon River på en minnesstund för sin döde make, då är det nära att Aronson gråter en skvätt...

Förhoppningsvis blir det fler filmer i helgen. Men i morgon ska Aronson ge sig ut och leta efter skor igen...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida