13 april 2006

Problem i stugan

Vet ni vad som irriterar mig jävligt mycket? Jo, det är när den som har tvättid inte kan respektera tiderna, utan "glömmer bort" att hämta sin tvätt, eller helt enkelt skiter i det. Så får vi som kommer efter försöka att först spåra den som har tvättiden för att kunna ringa på och fråga vad farao de håller på med. Och när det inte lyckas: tvingas riva ut den tvätt som hänger eller ligger i tumlaren för att komma åt för egen del.

Jo, det har precis hänt mig och jag är jävligt irriterad. Jag lyckades inte spåra personen (eller personerna, det verkar vara två av kläderna att döma...), så jag fick dubbelt jobb i och med att jag först skulle riva ut deras tvätt. Jag var väldigt nära att bara slänga det på golvet. Men jag är alldeles för mesig för det. Grrr...

Vi har möjligheten att låsa tvättstugan så att ingen annan kommer in när vi använder den, och jag funderar på att göra det, så att personen får komma till mig och fråga efter nyckeln och SKÄMMAS! Samtidigt är det ju så jobbigt med konflikter...

2 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Det är faktiskt helt sjukt hur ofta det händer att folk typ chansar och tar andras tvätt-tider...
I huset jag bor nu är de däremot rabiata på andra sätt - man får inte tvätta på söndagar och bara halvdag på lördagar...och nu i påsk gäller alla röda dagar som söndagar och idag som lördag! Det plus att det bara är tvätt-tid till nio på kvällarna...
Hur funkar folk? När hinner de tvätta? Är det bara jag i hela huset som har ett 8-17 jobb?

tors apr. 13, 06:59:00 em  
Blogger Aronson sa...

Här får vi också bara tvätta fram till nio. Men däremot på lördagar och söndagar. Problemet är att alla vill tvätta på kvällarna. Det är jäkligt svårt att få tid. Man får boka två veckor i förväg. Och bara en gång åt gången...

tors apr. 13, 07:30:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida