30 januari 2006

Film-frågor

Hur kommer det sig att QX-galan och Guldbagge-galan går av stapeln samma kväll? Är inte det en brist i planeringen? Jag menar, är inte klientelet i stort sett detsamma...? ;-)

Och hur kommer det sig att såna här galor alltid går på måndagar?

Och varför visas vissa i teve men inte andra? Vilka är det som väljer?

Men framför allt: varför är alla de här galorna så lika varandra? Var finns nytänkandet? Var finns originaliteten? ...och varför är alla så segdragna?

Och slutligen: varför envisas jag med att sitta och titta på alla dessa galor? Trots att jag lovar mig själv gång på gång att: Aldrig Mer? Varför älskar jag dem? Och, hmm, varför vill jag gå på dem - men aldrig får med mig någon...?!

Ja, jag vet vilka jag skulle tacka... *rodnar*

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

En fråga kan jag svara på:

Att galorna går på måndagar beror väl på att många teatermänniskor då har sin lediga dag. Det har jag hört i alla fall.

Fridens!

tis jan. 31, 01:33:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida