20 augusti 2007

Platta, råa och vidbrända

Helt plötsligt bara så där fick jag för mig i eftermiddags att jag skulle göra köttbullar. Från grunden alltså. Sagt och gjort: iväg till affären och sen på det.

Det är bara typ tredje gången i mitt liv som jag gör köttbullar själv. Och medan jag stod där i mitt ångande kök förstod jag plötsligt varför jag älskar Mamma Scan. Fy fan vad tråkigt och jobbigt och alldeles värdelöst det var. Och inte blev de goda heller.

Och en sak har jag gemensamt med min mamma: ingen av oss kan göra köttbullar. Och av någon anledning blir lökbitarna för stora för oss båda. Ändå körde jag min i stavmixern...

Hoppas bara potatismoset blir gott...

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åhh men nu skall vi ju göra det tillsammans så då blir det lovely! ; )

mån aug. 20, 07:43:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men lökbitar kan väl aldrig vara för stora!

Ditt köttbuller påminner mig om mitt falaffeldito. De blir aldrig särskilt bra, trots hårt arbete. :(

mån aug. 20, 08:51:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida