13 juli 2007

En familjedröm

Jag har haft en konstig dröm i natt.

Jag drömde att jag var på jobbet och vi var några stycken som skulle ha en lära-känna-varandra-aktivitet. Men i stället för att prata om vad man jobbade med och vad man jobbat med tidigare, skulle man den här gången berätta om sin familj.

I drömmen visste jag att alla visste att jag är bög och ensamstående, men jag beslutade mig ändå för att hitta på en familj. Så jag berättade om min fru och mina tre barn: tre söner som faktiskt hade namn efter några av de killar jag varit kär i IRL. Jag gjorde berättelsen väldigt mustig och levande. Och alla levde sig in i den.

Efteråt sa jag naturligtvis att jag bara hittat på den här familjen och att jag i själva verket var bög och singel; ingen pojkvän eller man och inga barn. Anledningen till att jag hittat på var att jag ville göra en markering. Vilken det var har jag tyvärr glömt.

När vi var klara gick jag ut på balkongen och grät. Varför jag grät förstod jag aldrig men det var en lugn och stilla gråt, full av sorg.

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vilket vackert slut....

fre juli 13, 10:58:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Det är dags för dig att släppa tyglarna, bli kär och sambo och bilda familj.

fre juli 13, 12:32:00 em  
Blogger Aronson sa...

Hoffa:
Ja, visst var det?!

Kimman:
Du har så rätt. Som vanligt...

fre juli 13, 11:06:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida