26 april 2007

Listelilista

Jag har hittat en ny lista hos Kim.

Vill du bli chef?
Ja.

Har du haft sex på jobbet?
Ja.

Förutom Sverige, vilket land skulle du vilja arbeta i?
Storbritannien. Förstås. Men jag kan även tänka mig Danmark, Holland och Tyskland.

Behöver fackets makt försvagas i Sverige?
Vilken konstig fråga. Omöjlig att besvara.

Säger du vad du tycker på jobbet?
Ja, så gott som alltid. Men ibland orkar jag bara inte.

Vad är det första verktyg du som chef för interninformationen skulle installera?
Verktyg? En godismaskin kanske?

Tror du på jämlikhet mellan könen?
Jag trodde det hette jämställdhet mellan könen. Men nej, det gör jag inte.

Har du stulit från jobbet?
Inte stulit men snattat, typ pennor och block.

Har du fuskat med lönen?
Oj, kan man göra det?

Har du blivit förälskad på jobbet?
Nej, tyvärr. Jag har väldigt svårt att bli förälskad över huvud taget.

Vet du något riktigt smaskigt om en kollega som du aldrig har berättat?
I korta stunder, men sånt där kommer ju alltid ut. Utan min förtjänst...

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Sex på jobbet... herregud.
Tror du förresten på jämlikhet mellan svarta och vita? Eller hetero och homo?

tors apr. 26, 06:01:00 em  
Blogger Aronson sa...

Åja, Tennis. Värre saker har hänt... ;-)

Nej, jag tror över huvud taget inte på jämlikhet mellan grupper. Jag tror däremot på jämlikhet mellan människor.

tors apr. 26, 07:32:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida