28 april 2007

Chefen för Systembolaget

Anitra Steen har blivit av med sitt körkort. Tydligen har hon kört 30 kilometer för fort på en 50-väg.

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: helt jävla oförlåtligt!

Kör man för fort på en motorväg har jag förståelse för det. Där riskerar man ofta bara sig själv och sina egna passagerare. Men på en 50-väg? Där det antagligen kan springa både barn och andra som inte tittar ordentligt? Eller på annat sätt finns risk för människors liv? Helt jävla oförlåtligt.

Fast jag måste erkänna att när jag såg rubriken gick min första tanke till att Steen kört med alkohol i blodet. Visst hade det varit ironi på hög nivå...?!

Etiketter: ,

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nja. Jag tycker iallafall att det hade räckt med böter i detta fallet.

Bor själv precis vid en 50 väg som i princip är en lång raksträcka med en hel del korsningar. Här är det inte ovanligt med buskörningar på 150+ km/h. Det är lite värre i mina ögon.

lör apr. 28, 05:21:00 em  
Blogger Aronson sa...

Och var går gränsen, Christopher? När blir det "lite värre"?

lör apr. 28, 06:08:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Nu samlas dom oskyldiga helgonen till heterofilkarlar som allllldrig har överskridit nån hastighetsbegränsning.

Ta den om den lesbiska rödluvan som bara gillade snopp också när sagoberättandet i grabbarnas omklädningsrum ändå är på gång...

lör apr. 28, 09:28:00 em  
Blogger BlackSmp sa...

Hon försöker inte ursäkta sig, hon försöker inte använda kontakter för att klara sig undan, hon får körkortet indraget ett par månader (dvs: ett ganska normalt straff). Vad är det som du blir så upprörd över?

lör apr. 28, 10:27:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Beror ju som sagt helt på omständigheterna hurvida man tycker att det är acceptabelt eller inte. Då hon inte insett att det var 50-sträcka så kan det ju t.ex. bero på att 1. Det var ingen skillnad på omgivningen. 2. Hon ägnade sin uppmärksamhet åt något annat som inte bör sammankopplas med bilkörning.

Jag väljer att fria henne - hon må vara sosse men vaddå ;) haha - jag kör fortare än skyltningen tillåter allt för ofta för att ha något att säga till om. Dock respekterar jag de lägre hastigheterna efter bästa förmåga.

Hade så gött därute.

lör apr. 28, 10:50:00 em  
Blogger Jonas Gifting sa...

Sätter en tia på att hon var bakis...

lör apr. 28, 11:21:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Självklart så skall en person som kör 30km för fort på både 30 & 50km sträckor bli av med körkortet detta är odiskutabelt.
och till dig som bor vid en 50 väg och tycker att man inte bör bli av med körkortet, jag förmodar att du inte själv har småbarn som vistas ute på våra vägar?

sön apr. 29, 07:45:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Anitra körde tydligen för fort före 50-sträckan eftersom det är 70 km dess förinnan, så hon hade gott om tid på sig att anpassa farten.

Hon gör väl som många andra som skapar sina egna regler i trafiken och struntar i andras säkerhet.

sön apr. 29, 09:40:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

varför bli så upprörda, visst att 30km/h mer på 50 väg är helt absurt, men som sagt hon är väl som vilken människa som helst, hon försöker ju inte änns att fria sig. Dra in körkortet och vips så va denna diskution ur världen.
/budda

sön apr. 29, 10:13:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida