07 mars 2007

Min älskade

Jag hittade den nya videon till Cara Mia med Måns Zelmerlöw på YouTube. Den har detaljer jag gillar*, i övrigt är den som lågbudgetvideor är som mest.




I övrigt tycker jag att Zelmerlöw är fantastiskt snygg. Men att han skulle vara Sveriges sexigaste har jag väldigt svårt att se. Jag har i och för sig väldigt svårt att förstå konceptet "sexigaste" över huvud taget. Är det inte bara ett sätt för tidningar att fylla tomt utrymme? Och få ut fler lösnummer?

Jag menar, sexighet sitter väl i betraktarens ögon? Och inte i några elittänkande och kaffedrickande halvkändisars...?


*Till exempel när han lägger ner telefonluren i klykan och det dansande paret mot slutet.

Etiketter: , , , ,

6 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Klyka är ett fantastiskt fult ord.

ons mars 07, 01:02:00 em  
Blogger annen sa...

Du är utmanad! Kolla min blogg för mer info! :)

Måns liknar för övrigt mitt ex från när jag gick i 6:an :P

ons mars 07, 01:34:00 em  
Blogger Oswald sa...

Hmm.
För vi elittänkande och kaffedrickande halvkändisar har inte rätt till att vara betraktare och berätta vad vi tycker menar du?

Det är ju inte direkt så att listan du talar om utger sig för att vara en sanning som gäller alla?

Ett tips från mig till dig är att bara börja stå för vad man själv tycker istället för att hela tiden ifrågasätta varför andra inte tycker samma.

ons mars 07, 03:37:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men snälla Oswald!

Jag förstod när jag skrev det här inlägget att du skulle ta åt dig, men faktiskt inte att du skulle göra det så mycket. Jag visste inte ens att du befann dig i gruppen jag hänvisade till.

Och visst var det QX:s listningar som fick mig att skriva inlägget. Men jag talar faktiskt om "tidningar", och menar samtliga tidningar som listar sexighet hos folk. Jag pekade således inte ut "din" tidning specifikt.

Men självklart får även ni "elittänkande och kaffedrickande halvkändisar" tycka vad ni vill. Varför skulle ni inte det?

Och visst, jag har bara skummat igenom tidningen (jag fick ju inte den förrän i går), men jag kan faktiskt inte någonstans hitta vilka som ingick i gruppen (grupperna?) som valt ut dessa sexiga människor. Så jag antog att artiklarna föll tillbaka på tidningen som sådan, och inte på någon särskild skribent, tyckare eller annan. Rubrikerna är "Sveriges 10 sexigaste kvinnor" respektive "Sveriges 10 sexigaste killar", så jag utgick ifrån att tidningen menade att man skrev en "sanning".

Tack för tipset, förresten. Här kommer ett till dig: jag vet ju att du följt min blogg ganska så väl det senaste året, men mitt tips är att du ska läsa igenom den igen. För menar man att jag inte står för vad jag tycker, så kan man inte känna mig särskilt väl. Alternativt inte ha läst min blogg speciellt noga.

ons mars 07, 05:12:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

D
R
A
M
A

ons mars 07, 05:50:00 em  
Anonymous Anonym sa...

1-0 till Aron-Oswald :-)

Hagge

Vad är en halvkändis?

ons mars 07, 08:06:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida