09 mars 2007

Amatörernas afton?

I SVD:s serie om kändisar som får intervjua en känd eller intressant eller något annat person, har turen nu kommit till Jonas Gardell. Han har intervjuat Marie Lindberg. Och jag gillar verkligen henne. Hon ger ett så sunt och klokt intryck.

Och jag funderar kring hennes chanser i Melodifestivalen i morgon. Hennes namn hör man ju nästan inte alls i förhandssnacket. Och nej, jag tror nog inte egentligen på henne. Men jag tror heller inte att man helt kan räkna bort henne. Man ska inte underskatta folkets behov av hjältar och förebilder. Och kanske är det så som en del "experter" pratat om: folk är trötta på "etablissemanget". Och då kanske Lindberg har en ganska god chans.

Och det faktum att en amatör kan slå proffsen på fingrarna tror jag tilltalar många. Det tilltalar defenitivt mig...

Etiketter: , , , ,

6 kommentarer:

Blogger annen sa...

Jag gillar verkligen Jonas Gardell :)

fre mars 09, 10:24:00 fm  
Blogger Ponte sa...

Det kan dessutom vara bra för proffs-divorna att få stryk av en riktig amatör

fre mars 09, 11:00:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Marie är en falsk fru Berglund wannabe! och Jonas Gardell får jag utslag bara jag hör/ser/läser!
Usch, vilken surkart jag blev nu då.. =)

fre mars 09, 11:45:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Annen: jepp, jag gillar också Jonas Gardell!

Ponte: det tror jag också.

Tennis: ja, en riktig surkart.

fre mars 09, 11:58:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

På Wikipedia står det "hennes make Jan Lindberg har tidigare deltagit i festivalen tillsammans med bandet Date" (2001). Hon är inte helt utanför "etablissemanget" mao.

fre mars 09, 04:45:00 em  
Blogger Aronson sa...

Tja, det kan väl i och för sig diskuteras... ;-)

fre mars 09, 07:10:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida