12 januari 2007

Jag - en mutant

Jag är otroligt kvällstrött. Framåt 21-22 går mina ögon ofta i kors och jag måste börja fundera på att gå och lägga mig, framför allt på fredagkvällar. Att jag sedan inte kommer i säng förrän 23-23.30 är ju en annan sak. Ska jag ut en lördagkväll måste jag sova en stund på eftermiddagen. Att gå ut efter jobbet en fredag går bra, bara jag håller igång hela tiden. Endast en kort stund av vila gör att jag faller ihop helt och måste hem...

Och så är jag då morgonpigg i stället. Klockan 7-8 vaknar jag oftast på helgerna. Nästan oavsett hur länge jag varit uppe kvällen innan. Och absolut oavsett hur trött jag är. Och det är så jäkla tråkigt att vakna tidigt: ingenting att göra och ingen vaken!

Nu vet jag åtminstone vad det beror på: En ny undersökning visar att en gen hos mig har muterat sig. Och jag är sååå mycket lyckligare.

2 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Nu är jag inte med alls.
Var inte ditt problem att du aldrig somnade typ bara för några veckor sedan?
Och därför var trött på morgonen?
Eller har du alla problem på en och samma gång?
*förvirrad*

fre jan. 12, 11:19:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jag har alla problem, Oswald. Jag är trött som fan, men somnar inte. Fast det har i och för sig blivit bättre på senare tid, dvs. jag somnar lättare och vaknar inte lika många gånger på natten. Bara typ en eller två...

fre jan. 12, 11:22:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida