10 januari 2007

Mellanavsnittet

Andra avsnittet av The Line of Beauty i dag. Och jag vet inte vad jag ska tycka. Det är vackert foto och snyggt kostymarbete och dekor. Väldigt vackert alltihop. Men något i manuset får mig att tveka. Jag vet inte vad det är. Jag funderar på att läsa boken. Bara för att lära mig lite mer. Jag blev väldigt störd över att det hade gått tre år sedan första avsnittet. Fast det kanske det gör i boken också. Men då kanske man kan få en smidigare övergång.

För på samma gång gillar jag serien. Även om jag har svårt att ta till mig att den utspelas på 1980-talet.

Men jag ser med spänning fram emot avsnitt 3.

Och är det bara jag, men visst fick sig Margret Thatcher en riktig spark i baken i dag? Jag menar: hon blev uppbjuden, och tvingades dansa med en medelklasskille som lever på de rika. Och som dessutom är bög. Kan budskapet bli tydligare?

Och varför måste han ha såna losers till pojkvänner? Något bättre måste han väl för farao kunna hitta...?!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag zappade och hamnade i början av del 2 och jag gillade vad jag såg.
Undrar just hur del 1 var.
Gos.

tors jan. 11, 08:05:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida