09 januari 2007

Den vackra linjen

I kväll börjar The Line of BeautySVT (klockan 21.00 i ettan). Och utan att ha sett en endaste sekund av serien, vågar jag lova att den blir något alldeles extra.

Serien är i tre delar och sänds i kväll, i morgon och på torsdag. Den handlar om Nick Guest som är "ung, oskuldsfull och bög" och som blir inbjuden att bo hos en kursare och hans familj. Familjen tillhör överklassen. Nick blir berusad av att få umgås i de kretsarna, men det finns mycket bakom fasaden (tydligen). Serien utspelar sig under Thatchers 80-tal och har fått oerhört mycket god kritik.

Serien bygger på en bok av Alan Hollinghurst.

3 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Kissa inte på dig av lycka förrän du sett den.
Det är bra.
Men det är inte så att marken skälver.

tis jan. 09, 10:33:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Nej, jag vet. Har man för höga förväntningar blir man lätt besviken. Så jag försöker hålla mig på jorden...

:-/

tis jan. 09, 10:42:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Bra! Jag tror mitt misstag var att jag hoppades förmycket...vilket var synd...för det är absolut ett måste att se.
Kanske ska se om den med nya ögon.

tis jan. 09, 10:48:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida