09 januari 2007

En bra början

Första avsnittet av The Line of Beauty i kväll. Och jag vet av tidigare erfarenhet att man inte ska uttala sig om en miniserie förrän den är avslutad. Det som börjar bra kan sluta med riktiga besvikelser. Tro mig: been there, done that...

Men jag kan säga så här mycket: första avsnittet bådar mycket gott för fortsättningen!

Men kunde han inte haft lite mer sex? Han hade ju ett antal chanser. Men det kommer kanske. Synd att han missade kyparen. Men den där killen han hade ihop det med? Nej, inget för honom. Alltför opålitlig. Men var han inte lite lik Oswald...? ;-)

Och så är jag lite fundersam över en sak: var man verkligen så öppen om homosexualitet så tidigt som 1983? Jag är tveksam...

Men som sagt: en väldigt bra start!

6 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Okej.
Vem var lik mig?
Den oplitliga eller Hugh Grant-light?
Jag såg inte det minsta likhet med någon (hade gärna sett ut som Dan Stevens/Nick i och för sig...så tack för den) - men å andra sidan har ju jag träffat mig mer än två eftermiddagar på Pride...

Å du. Tips. Vill du se mera sex i en film så ladda ned en porris! ;)

tis jan. 09, 10:57:00 em  
Blogger Aronson sa...

Det var inte sexet i sig jag ville se...

Och jo, det var nog Leo jag menade... ;-)

tis jan. 09, 11:05:00 em  
Blogger Oswald sa...

Hmm.
Du kommer ihåg att jag inte är svart, va? Och är typ fem år yngre än honom...

Först drömmarna och nu detta.
Jag börjar tro att du är besatt av mig...
Snart dags att ringa stalking-polisen!
:P

tis jan. 09, 11:20:00 em  
Blogger Aronson sa...

Åja, än har jag inte stått utanför ditt fönster...

Och ja, jag vet att du är vit och han inte. Jag tänkte mer på munnen, kinderna. Och blicken, tror jag...

Och oj, nu är det samma ordverifiering igen. Måste vara nåt fel hos Blogger. Dööööh!

Don Gilet (Leo) är förresten född 1967... ;-)

tis jan. 09, 11:34:00 em  
Blogger Oswald sa...

Sex år äldre alltså. Och svart. Hmmm.

och jag vet att du inte kommer stå utanför mitt fönster för jag har ju berättat att vi har hejdlöst med råttor på gården. :P

"smenita" som verifiering igen.
Blogger har kukat ur.

tis jan. 09, 11:47:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag tyckte det var skittråkigt. :|

ons jan. 10, 06:32:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida