18 januari 2007

En musfångare

På begäran(?) vill jag berätta om min Mousetrapper* som jag har på jobbet. Jag bad om den i stället för den mer vanliga musen, eftersom jag var rädd att få musarm (jag hade redan börjat känna av lite).

Mousetrappern ser ut som på bilden och i stället för musen använder man platten i mitten (samt några knapper strax över för att "högerklicka").

Jag gillar den. Jag kan använda både höger och vänster hand och jag känner mindre risk för förslitningsskador. Den tar ett tag att "komma in i" men när man väl gjort det så funkar den bättre än en mus. Till mousetrappern har jag dessutom lagt ett extra handledsstöd...

Okej så, Kim?


*Jag la in en länk men den finns självklart att köpa på andra ställen. Och i andra utföranden...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Å tack. Dig kan man lita på. Ska genast kolla upp!

(Vi singlar måste vara extra rädda om våra händer.)

tors jan. 18, 11:53:00 fm  
Blogger Fredrik sa...

Av egen erfarenhet när man "ritar" mer än skriver så fungerar din variant inte helt smidigt. Tror att den är utmärkt vid skrivarbete.
Jag hade föreslagit en "muspenna", men det beror ju på vilken typ av arbete Kim gör. Jag kanske bara tar för givet att han slavar med photoshop och andra liknande program som jag själv...

tors jan. 18, 01:46:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida