18 januari 2007

Vatten som stiger

I söndags, mitt under värsta ovädret, skickade SVT ut en av sina stackars reportrar att rapportera direkt från verkligheten. Han stod vid Riddarfjärden på Kungsholmen och frös uppenbarligen så rumpan höll på att ramla av(?). I vilket fall: han rapporterade bland annat att vattnet i Riddarfjärden stigit med över en meter.

På min promenad* till jobbet i morse fick jag se det med egna ögon. Jag tror inte vattenståndet var en meter över normalt i dag, men högt över var det. Ganska spännande. Jag gillar vädret och väderfenomen. Och den kraft som vädret har på oss. Och som kanske framför allt Moder Jord har på oss. Hon kan göra precis som hon vill, och där står vi människor - helt handfallna.

Jag tror inte just det faktum att vattnet stigit en meter i Riddarfjärden hade någon direkt inverkan på oss. Men tänk nästa gång: när det inte slutar där. Vad händer då? Spännande tanke...


*Inspirerad av Kim tänker jag försöka promenera till jobbet åtminstone en gång i veckan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida