30 december 2006

Xanadu

Jag har beslutat mig för att inte lägga ut några fler filmer från You Tube direkt i bloggen. Det tar sån jäkla tid att ladda ner sidan då. I stället ska jag länka till dem. Blir inte det också lite roligare för läsaren...?

Första filmen jag länkar till är den här. Tennis och jag pratade gamla ESC-låtar i går och när jag kollade runt på You Tube hittade jag den. Visst är den fantastisk?!

Jag älskade Olivia Newton-John när jag var liten, jag köpte några av hennes skivor och hade planscher på väggarna. Någonstans har hon faktiskt varit den enda idol jag någonsin haft. I alla fall om man ska utgå ifrån idolbilder. Men jag har inte hört av henne på hur många år som helst, och var tvungen att kolla upp henne lite (webbplats). Hon är tydligen still going strong - både musik och filmer. Och kan man se att hon närmar sig de 60? Inte. Tänk vad lite operationer kan göra...

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Eh, men det tar väl inte längre tid att ladd en sida med inbäddade JåTubar... om man inte har en slaskig browser...

Men om du ska länka så är det ju snyggare tycker jag om länken öppnar i nytt fönster - men det kanske man måste in i html-fönstret och knacka i Blogger för att få till?

Risken är ju annars att man förlorar sig, som vanligt, på YouTube och glömmer bort att man hade fler intressanta inlägg att läsa hos Aronson...

sön dec. 31, 12:08:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Glömmer man bort att man läste på Aronsons eminenta blogg då kan man inte ha varit så intresserad från början. Och frågan är om ens Aronson vill ha sådana läsare...

;-)

Och jo. Det tar längre tid för mig att ladda ner min blogg när jag har filmer ilagda (vilket även gäller Oswalds blogg). Men bara när jag här hemma i och för sig...

sön dec. 31, 12:17:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vilken browser? Och kom inte och säg att inte du också börjar bli lite smådement och gaggig, för... äsch, vad var det jag tänkte säga nu...

sön dec. 31, 01:54:00 fm  
Blogger Oswald sa...

tyzJag tror du har en väldigt rutten dator Aronson...har aldrig upplevt problem med YouTube...
...men det där har vi pratat om innan.

Min fråga är vad Xanadu (en av världens största filmkalkoner) hade med ESC att göra? Eller var det bara genom ESC du kom in på Olivia...Long Live Love...och så hennes filmkarriär?

I didn't get it...
Men så är klockan sent.

sön dec. 31, 02:08:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ja, Aronbabe, såna läsare vill du inte ha!

sön dec. 31, 07:56:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Oswald: ja, så var det.

För övrigt kan jag inte se någon annan förklaring till att jag alltid har svårast att ladda ner din blogg (som alltid har många filmer inlagda) samt min blogg när jag har filmer inlagda...

Kimman: He he. Nej, precis...

sön dec. 31, 10:45:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Nä, fast förklaringen är din dator. Inte dina och mina filmer. ;)

sön dec. 31, 11:34:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Aron, det är dags nu... www.macoteket.se ;-)

sön dec. 31, 02:11:00 em  
Blogger Aronson sa...

Hmm, Oswald. Det kan ligga något i det...

Jonaz: men för det behöver jag ha hjälp av en expert. Men han har åkt till övre Norrland för rekreation. Så vad göra...?!

sön dec. 31, 02:25:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida