29 december 2006

Stark film

Jag har varit på bio i eftermiddag och sett Pedro Almodóvars Att återvända. Och den var bra. Stark och rolig på samma gång. Fast inte någon av hans bästa filmer. Jag tycker han börjar bli lite main stream nu. Nej, han är inte där än, men det går mer och mer åt det hållet känner jag. Den här filmen kändes mer som en thriller än ett relationsdrama. Vilket i och för sig ju inte är fel.

Och Penélope Cruz är ju bara så fantastiskt bra. Helt otroligt. Man blir helt tagen av henne. Inte en stund tvivlar man på vad hon vill eller inte vill. Hon bara gör och är på något vis. Jag har inte sett någon av hennes amerikanska filmer, men jag har förstått att hon är bättre i de spanska. Så jag håller mig nog till dem...

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Visst var den bra? Även om det kändes betydligt mer mainstream och okontroversiell än många av hans andra filmer. Men som vanligt innehöll den en "släktskaps-twist"...

Och Cruzan var fantastisk, blev faktiskt förvånad. Och helt betagen av att höra hennes charmiga spanska brytning i intervjuerna om filmen.

Blev lite tårögd när hon sjöng motivsången "Volver" medan mamman låg gömd i bilen utanför den annekterade restaurangen.

Vacker text [mememe]

fre dec. 29, 04:23:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida