28 december 2006

Tårar för fotboll

För en vecka sedan sände SVT en OS-krönika, och Aronsons tårar flödade. Men jag kan säga att det var ingenting, INGENTING, mot det niagarafall ögonen fick uppleva i dag. SVT har nämligen precis sänt en krönika över Fotbolls-VM i Tyskland. Och jag älskar fotboll. Och jag älskar fotbollskrönikor. Och Italien blev världsmästare för andra gången i år. Och Zidane gjorde bort sig. Och Zlatan var en skugga av sitt forna jag. Och Ljungbergs mål i 89:e minuten. Och Lagerbäcks märkliga förklaringar. Och Ronaldo var fet. Och Tyskland var fantastiskt. Och Cannavaros fantastiska spel. Och Australiens överraskande roliga spel. Och... Och...

Faktiskt inte den bästa krönika jag sett, men jäklar, alltså. Vilka mål! Vilket spel! Vilka minnen! Vilka besvikelser!

Och vilka tårar...!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Å, Zlatan. Han får göra vad han vill. Kommer ändå drömma om honom.

fre dec. 29, 09:28:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag tycker VM:et var en besvikelse. Inte alls som 2002...

fre dec. 29, 10:39:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida