19 december 2006

Vacker som en dröm

Jag hade rätt i går kväll: det skulle återigen bli en natt med dålig sömn. Visserligen somnade jag ganska snart efter att jag varit uppe, men jag har sedan vaknat ett antal gånger i natt.

Och jag vaknade vid fem, fast då av en dröm. Och det är antagligen den vackraste dröm jag någonsin haft. Jag var helt salig när jag vaknat och låg och tänkte tillbaka på den. Den gick i svart. Och knallrosa. Låter kanske inte vackert, men det var det.

Drömmen handlade om en kille som jag inte vet om jag är förälskd i, men som jag tänker väldigt mycket på. Vi träffas väldigt sällan, om ens någonsin. Jag vet i princip bara vad han heter, var han bor och var han arbetar. Och att han inte är för mig.

Han syntes dock inte i drömmen (heller). Först såg man bara skuggan, och sedan när jag väl såg honom, hade han svart (dam)peruk och knallrosa (dam)kofta på sig.

Men det var en vacker dröm. Och även om han i drömmen symboliserades av ett svart stearinljus, men knallrosa inslag, fick jag det av någon anledning när jag vaknat till att han är en svart ros. Vacker som en dag!

Och nu är jag förvirrad: ska jag kalla honom det svarta ljuset? Eller den svarta rosen?

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Varför är han inte för dig?

tis dec. 19, 11:45:00 fm  
Blogger Kottemor sa...

Drömmar är härliga:)
Överträffar ofta verkligheten,han kanske är en jättetråkig typ;)

tis dec. 19, 04:43:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hmm. Det undrar jag också. Varför är han inte för dig?

tis dec. 19, 05:48:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Åh... Den svarta rosen som ett skimrande rosa sken i mörkret...

Själv drömde jag att det var fredag. Jag blev oerhört besviken när jag vakande och upptäckte att det bara var tisdag:/

tis dec. 19, 11:02:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida