13 december 2006

Med rumpan bar

Aftonbladet skriver om en "dokusåpastjärna" som fått sina nakenbilder utlagda på nätet. Själv hävdar han att han inte skickat bilderna till någon, utan att de måste kommit ut av misstag i samband med fildelning av musik. Fan tro't. Dessutom menar han att det "skadar mitt rykte enormt".

Jag letade upp bilderna i går och kollade på dem. De var ganska många. Men särskilt vackra eller upphetsande var de inte. Killen ser skitsur ut på alla bilderna. Dessutom är de väldigt amatörmässigt gjorda. Kanske därför de skulle skada hans rykte. Hade han sett glad ut och bilderna varit proffsiga, hade det kanske inte skadat honom. Se på Victoria Silvstedt, hennes bilder var ju hennes lycka...

Jag kan förstå att man blir upprörd om bilder man vill behålla för sig själv kommer ut på nätet. Men om man nu inte vill att de ska bli offentliga, kanske man ska hantera dem lite mer varsamt!? Så man kan ju fundera över hur pass ofrivilligt det var...

Och "dokusåpastjärna", förresten? Jag hade aldrig hört talas om honom innan. Dessutom: räknas verkligen Idol som en dokusåpa?

20 kommentarer:

Blogger Andreas sa...

Vem är det?

ons dec. 13, 03:07:00 em  
Blogger Oswald sa...

Andreas: Idol-Jonah.

Å det är väl klart att Idol är en docusåpa? Människor som bor ihop, filmas dygnet runt och röstas ut en-och-en i taget? Kan det bli mera docusåpa?
Bara för att de sjunger istället för att BigBrother-knullar så blir det ju inte mindre reality-TV! ;)

Kanske inte så konstigt att du inte hört talas om honom Aronson om du inte sett Idol innan i år...

Jonah motsvarades väl kanske av någon som åkte ut ungefär då Danny åkte ut i år. Så du vet ungefär vilken kändisstatus han hade. Han sjöng helt grymt - men åkte ut för att kvällstidningarna påstod att han mobbade en av de andra deltagarna.

Vad gällde bilderna så vet jag inte om du skulle låta nån proffsfotograf ta dina kukbilder till Qruiser (om du har/skulle haft några) men det är nog inte så vanligt, va? ;)

Men att lägga dem i en öppen mapp om man nu tänker fildela OCH har figurerat i ett av Sveriges mest sedda TV-program...det är inte bara smart.

ons dec. 13, 03:19:00 em  
Blogger Aronson sa...

Fast vi får ju inte se så mycket av boendet och filmandet dygnet runt. Det är ju mest när de övar, provar kläder och sedan sjunger upp...

Och jo, det är nog en såpa, på sätt och vis, bara ingen klassisk sådan.

Jag menade för övrigt bara att om jag skulle ha ut mina nakenbilder på nätet skulle jag se till att de var proffsigt gjorda.

Och nej, det är ingen idé att fråga. Jag har nämligen inga...

Ähum.

ons dec. 13, 03:38:00 em  
Blogger Aronson sa...

En sak till. Kanske skulle Jonah vara med i Melodifestivalen - så får han en skjuts i karriären. Så behöver han inte "råka" få ut nakenbilder på nätet nästa gång...

;-)

ons dec. 13, 03:39:00 em  
Blogger Andreas sa...

Oswald: Jösses vad roligt! Haha. Är det någon som har de ocencurerade bilderna? :P

ons dec. 13, 03:53:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Å, jag vill se dem, jag vill se dem. Adress tack. Bakiskåt och allt.

ons dec. 13, 04:07:00 em  
Blogger Aronson sa...

Andreas och Kim: kolla i forumet på flashback.se.

Kim: jag kan inte kommentera på din blogg. Varför har du stängt mig ute? :-/

ons dec. 13, 04:11:00 em  
Blogger Andreas sa...

Åhh :) Tack! Vi samlas kring datorn på jobbet nu :P

ons dec. 13, 04:54:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Kommer bara till ngn Megaupload site.

Hur se rman bilderna?

ons dec. 13, 06:27:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hmm... det var någon annan som klagade på det också.. Konstigt.

ons dec. 13, 07:57:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men det är ju hundratals kategorier *suck*

ons dec. 13, 09:06:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men det är ju hundratals kategorier *suck*

ons dec. 13, 09:07:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men det är ju hundratals kategorier *suck*

ons dec. 13, 09:08:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men det är ju hundratals kategorier *suck*

ons dec. 13, 09:16:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Jag kan inte heller kommentera hos Kim (och jag som hade tänkt ge honom direktlänkarna eftersom han verkar vara lite "på" med tanke på att han lämnat fyra kommentarer :-)

Finns även 3 st filmklipp från hans mobilkamera (och ni kan ju fundera en liten stund vad han gör på de tre klippen)

ons dec. 13, 11:19:00 em  
Blogger Rexxie sa...

PS: Jag såg att det blev lite konstigt med syftningen i min förra kommentar; det är alltså klipp från Idol-Jonahs mobilkamera och inget annat om nu någon fick för sig det...

ons dec. 13, 11:21:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jag kunde inte ladda ner filmerna rexxie. Vad gjorde jag för fel?

ons dec. 13, 11:33:00 em  
Blogger Oswald sa...

Fem filmer var det va? ;)
Du missade inte mycket, Aronson...

Halvtaskig runk-o-sprutfilm tagen med mobilkamera.

tors dec. 14, 08:01:00 fm  
Blogger Rexxie sa...

Aha, då har Oswald letat rätt på två till som jag inte hittat...

Håller med Oswalds recension av filmerna, halvtaskiga och egentligen inte värda att ladda ner...

tors dec. 14, 09:47:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vad gör man inte för att inte bli bortglömd i mediabruset...

tors dec. 14, 09:54:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida