12 december 2006

Kanon eller kalkon?

Jag ska säga det rakt ut och utan krusiduller: Oswald har förstört min förmiddag! Helt och totalt.

Eller, nåja, kanske inte Oswald så mycket egentligen. Det var bara han som ledde in mig på spåret.

Egentligen är det väl Mika som förstört den. Jag har nämligen lyssnat på hans Grace Kelly* hela jäkla förmiddagen. Och då pratar vi inte om en eller två gånger utan många. Många!

Första gången jag hörde den var jag väldigt skeptisk: är den här låten genialisk eller bara helt kalkonaktig!? Men eftersom Oswald skrev som han gjorde lyssnade jag en gång till. Och en gång till. Och en gång till. Och en gå...

Jag vet inte, men visst känns den ganska genialisk? Och falsettsången är fantastisk! Fast videon gillar jag inte, den hade jag kunnat vara utan...


*Jag verkar inte kunna länka till låten själv, utan ni får gå in via Oswalds länk. Suck, ständigt denne Oswald.

2 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Självklart är han kanon! Snygg dessutom!

tis dec. 12, 01:55:00 em  
Blogger Oswald sa...

Pratar du också om mig, Rexxie?
*hahaha*

Så länge jag förstör din dag på ett sådant fantastiskt sätt min gode Aronson, så hoppas jag att jag kan fortsätta göra det!

Har själv hört låten kanske...tja...30 gånger idag.
men jag Ä L S K A R videon. och Mika. Lyssna på hans Podcasts (gratis på iTunes) så kommer du också göra det - och läs intervjun i januarinumret av QX. :)

I could be brown
I could be blue
I could be violet sky
I could be hurtful
I could be purple
I could be anything you like
Gotta be green
Gotta be mean
Gotta be everything more
Why dont you like me?
Why dont you like me?
Why dont you walk out the door!

tis dec. 12, 06:56:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida