11 december 2006

Tänk på vad du äter

Jag har varit hos en dietist i dag. Jag bad min läkare att remittera mig till en sådan så att hon skulle hjälpa mig med min mathållning. Jag har ju fortfarande problem med min mage, och kanske, kanske beror det på vad jag äter - och hur.

Vi gick igenom vad jag äter i dag och hon gav mig en del råd och tips; mindre fiberrik mat; men samtidigt ingen onyttig mat; vilka frukt och grönsaker är dåligt för magen, vilka kan vara bra.

Och så ät långsamt och tugga mycket. Mycket och länge. Så kanske, kanske...

Sämre kan det ju i alla fall inte bli. För det går inte en dag utan att jag har ont i magen. Även om det är mindre vissa dagar än andra.

Och så har vi ju det här med att jag gått upp åtta kilo i vikt. Bara så där. Jag fick en del tips där också. Eftersom det blir lite svårare att vända den trenden om det finns frukt och grönt som jag ska undvika. Men det är så jävla jobbigt. Det är nästan att jag inte får på mig ett par av mina byxor längre. Faaaan!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida