25 december 2006

Den först... enda? ligan

Aftonbladet listar de 50 bästa spelarna i Premier League. Förutom omöjligheten att jämföra spelare från olika tider skulle det vara jäkligt intressant att få veta hur de gått till väga. Den äldste rankade spelare är nämligen - 46 år. 46! Vad hände med alla andra? George Best? Bobby Charlton? Jag menar NÅGON från 50-tal, 60-tal, 70-tal eller 80-tal måste det väl finnas?

Eller, aha, man har förstås bara gått på tiden från det ligasystemet ändrades i England (säsongen 92/93 var det, tror jag). Och vari ligger skillnaden? Eller ska jag säga: varför begränsa sig där? Varför börjar intresset först i och med säsongen 92/93?

Antingen är det bara barn som arbetar på Aftonbladet. Eller så är de helt enkelt jävligt lata.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men på sätt och vis är det ju helt korrekt eftersom dom listar just dom bästa i Premier League, och det var väl då 92 som det ändrades från Div 1 eller vad fan det nu hette innan....

Så Jan Mölby och Ian Rush (ok då, George Best också) får väl hamna på en annan lista då...

mån dec. 25, 05:55:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag vet ju absolut ingenting om sån däringa fotboll, men ifråga om AB tror jag båda antagandena är riktiga... ;-)

mån dec. 25, 08:22:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Jonaz. Vi tror dig. Not...

Jo, förresten. ifråga om A-blaskan så...

Mr: lata alltså...

tis dec. 26, 02:41:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida