25 november 2006

Idol 2006 - vem ska vinna?

Dagens fråga på qx.se är vem jag hoppas ska vinna Idol 2006 - Erik eller Markus. Och det är ju jättesvårt, jag vet inte.

Markus Fagervall var bra från början. Han har en bra röst och en fantastisk känsla. Jag tror jag skrivit nån gång att han är lite för medveten om kameran. Och det tycker jag nog fortfarande. Dessutom tycker jag att han emellanåt blir lite loj. Mätt, kanske? Men han har fått mig att gråta. Visserligen bakfull och dan, men ändå.

Erik Segerstedt var lite si och så i början. Mer utseende än något annat. Men han har vuxit, oj vad han har vuxit. Han har en jättefin röst och ett bra uttryck. Han har inte fått mig att gråta. Jag skulle däremot hoppa ner i hans säng närhelst han bad mig. Det skulle jag nog i och för sig med Markus också...

Så. Det är ett svårt val. Och jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Det ska bli spännande nästa fredag när finalen avgörs.

3 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Fast är det egentligen ens någon match?

Precis som de tidigare åren har EN kandiat legat i yoppen av alla undersökningar i båda kvällstidningarna...
...båda de tidigare åren har den kandidaten vunnit.

Är inte Erik där bara för syns skull?

Vinner han på fredag så skulle jag återfå liiite hopp om det här programmet. Då skulle det kanske kunna vara lite spännande nästa år...
...men förmodligen blir det ännu en upprapning.
Precis som hela Idol2006 varit.
Fast sämre.

lör nov. 25, 05:56:00 em  
Blogger annen sa...

Marcus borde vinna, men samtidigt är det ju hittills 2:orna som har setts mest så på så sätt hoppas jag att Marcus kommer 2:a :)

lör nov. 25, 09:50:00 em  
Blogger Rexxie sa...

För min del tror jag att Erik kommer att få överta en hel del av Johans fans och röster, så jag tror inte att Markus vinst är riktigt så säker som alla tror...

sön nov. 26, 11:35:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida