10 november 2006

Idol 10 november 2006

Motown-tema i kvällens Idol. Jättekul. Det är en kategori där rösten verkligen får göra sig gällande. Och där man kan ta ut svängarna ordentligt.

Först ut var Erik. Och jag tycker juryn var lite orättvis mot honom. Jag tyckte han var bra. Kanske, som någon sa, mer funk än soul. Men jag blev berörd. Och jag ville upp och hoppa med Erik.

Och sen kom Cissi. Och jag håller med Peter Swartling: hon klarade inte av det.

Och så Markus. Som säger sig inte vara en soul-sångare. Men jo, Markus, det är du. Det är du!

Och Johan, min Johan. Jag säger, återigen som Peter: det här var det bästa du gjort på riktigt, riktigt länge. Fan så coolt!

Slutligen Felicia. Falskt. Och för lågt tonläge. Men det tog sig på slutet.

Och så kom de en gång till.

Erik - Började bra men sackade lite på slutet. Men in alles: riktigt bra.

Cissi - Bättre den här gången. Men alldeles för falskt för att jag ska vara nöjd...

Markus - Bra. Förstås. Även om jag inte riktigt kände igen Markus.

Johan- Det räcker så. Johan! Wow.

Felicia - Eget. Och väldigt vackert.

__________

Bäst i kväll: Markus.

Sämst i kväll: Cissi.

Hedersomnämnande: Johan, Johan, Johan.

Bör röstat ut: Cissi.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Skönt skrivet om Idol ikväll! Håller med dig om att Johan överraskade.
(Läser din blogg rätt ofta, med nöje. Hittade den av en slump via någon annan, som jag inte kommer ihåg nu)

fre nov. 10, 11:12:00 em  
Blogger Aronson sa...

Tack!

=D

lör nov. 11, 12:25:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida