10 november 2006

Glögg, bögar och mystiska brev

På väg hem från jobbet i dag gick jag först till Systembolaget. Där köpte jag vin och Blossa 06 - den nya glöggen för i år, som bland andra Oswald pratat sig så varm för. Och nej, var inte oroliga: glögg dricker man inte före första advent...

Sedan åkte jag och handlade mat. I affären fanns två jättegulliga bögar som jag aldrig sett förr.

Att de var gulliga såg jag bland annat senare på busshållplatsen där den ene knöt en halsduk kring den andres hals. Med stor kärlek, tolkade jag det som. =)

Och att jag inte sett dem förr kan tyckas lite konstigt eftersom de åkte med samma buss som jag och tydligen bor åt mitt håll. Fast var de klev av vet jag inte, eftersom jag var tvungen att kliva av tidigare än normalt, eftersom jag skulle hämta mitt mystiska brev.

Men jag hann med bussen som kom efter den buss jag åkte med först, och vi hann faktiskt i kapp den första bussen vid min hållplats, men då såg det ut som att de redan stigit av, tidigare.

Mitt nystiskt brev, förresten. När jag fick det i min hand blev jag ännu mer förbryllad. Inte en ledtråd till vem avsändare var. Och brevet var litet, men tjockt. Och ganska mjukt. Det gick inte alls att gissa sig till vad det var. Spännande...

När jag öppnade brevet visade det sig innehålla ett... paraply! Ett paraply från mitt fackförbund, som tack för att jag är fackligt aktiv. Men hallå! Tack för paraplyet, verkligen. Men kan man inte sätta ut en avsändare på kuvertet? Tänk om jag varit konspiratoriskt lagd (dööööh!). Då hade jag ju kunnat tro att brevet innehöll en bomb. Eller Antrax-bakterier. Eller bajs. Eller nåt annat äckligt...

Men nu kan jag åtminstone stoltsera med ett nytt, och litet, hopvikbart, paraply...

...och bögarna får jag väl hoppas få möta igen. Även om de inte alls ville flirta med mig på bussen.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fan vad besviken jag är. Jävla fittparaply, gå och häng dig.

fre nov. 10, 11:23:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha ha. Du är kung, Kimman min vän.

=)

fre nov. 10, 11:31:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Men var det ett drinkparaply? Eftersom det fick plats i ett kuvert...

lör nov. 11, 01:47:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Notera: Jag var inte SÅ positiv efter jag druckit 06-glöggen...men jag är däremot ALLTID positiv till glöggdrickande. Året runt helst.
iskall på sommaren med is är ljuvligt!
Du missar nåt.

sön nov. 12, 10:46:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida