28 november 2006

En salig blandning

SVT har nu släppt artisterna till Melodifestivalen 2007. Jag måste erkänna att jag inte känner igen namnen på många, många av de utvalda. Men jag vågar ändå säga att det är en kul och spännande blandning. Eller vad sägs om namn som Addis Black Widow, Andreas Lundstedt, Lustans Lakejer, Regina Lund, After Dark och Caroline af Ugglas?!

Och jag ska vara djärv, riktigt djärv: jag ska redan nu gissa vilka åtta som tar sig direkt till finalen: Andreas Lundstedt, Anna Book, Jessica Andersson, Marie Lindberg, Nanne Grönvall, Magnus Carlsson, Andreas Johnson och After Dark.

Och från andra chansen: Måns Zelmerlöw och Sanna Nielsen.

Hmm. Det brukar ju i och för sig alltid finnas en överraskning bland dem som går vidare. Men så långt vågar jag inte gissa redan i dag...

9 kommentarer:

Blogger annen sa...

Regina Lund klarar man sig ju utan, likaså Anna Book!

tis nov. 28, 12:35:00 em  
Blogger Oswald sa...

Förra året var ju alla fyra Jokrarna dessutom i final.

Vågar nog påstå att du inte har alla tio rätt tippade redan på grund av det...
...och baserat på lite andra rykten jag fått höra så tror jag inte du hade haft rätt även om vi varit utan jokrarna. ;)

Marie Lindberg förresten?
Chansar du bara, eller har du någon info om den här okända musiklärarinnan som vi andra saknar?
Och vore inte det en årets STÖRSTA överraskning om hon gick till final?

tis nov. 28, 01:26:00 em  
Blogger Aronson sa...

Oswald: Jag hade glömt jokrarna. Får göra om alltihop när de blir kända.

Dessutom: angående Marie Lindberg: se din egen blogg... ;-)

tis nov. 28, 01:51:00 em  
Blogger Aronson sa...

PS. Fast vem vet. Marie Lindberg kanske är den där dark horse:en som brukar dyka upp från ingenstans...

;-)

tis nov. 28, 01:53:00 em  
Blogger Oswald sa...

OK, nu som först läste jag dagens inlägg i min blogg
...

Jo, du. Serneholt har nog tillräckligt med karriär för att hålla sig borta ett år till ifrån MF iallafall.

Men visst. Det är dags för en rejäl överraskning i år igen...och kollar man på de du plockat ut: Hur kul skulle det vara? Idel sömniga namn.

Men visst. Anna Book är gjuten i Globen. Liksom After Dark och Nanne (som skulle kunna vinna bara på sympatier). Andreas, Jessica, Magnus och Andreas är jag däremot mindre säker på - mest för att jag tror folk har tröttnat. Dessutom tror jag inte de har topplåtar allihopa.

Fick jag välja helt själv skulle jag nog plocka framförallt The Attic&Therese (sicken grym kombination) och därefter Magnus, After Dark, Sanna, Nanne och Anna - och sedan krydda med Jokrar!

tis nov. 28, 02:32:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jimmy Jansson brukar ju altid av någon konstig anledning hamna finalen, vilket jag hoppas att han floppar nästa år *håller stenhårda tummar*

tis nov. 28, 07:38:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hmm, för att vara en som förfasat sig över schlagerns framfart och utnämnt den till en "brännande konflikt" tycker jag du verkar aningen mycket förtjust över att ESC-säsongen drar igång igen... ;-)

Själv tycker jag det är lite som semlor - man ska inte börja med semlor i förtid. Inte minst som det innebär att en massa intressanta bloggar plötslligt blir helt ointressanta och insnöade på ett tema...

tis nov. 28, 08:33:00 em  
Blogger Aronson sa...

Nu förhastar du dig, Jonaz. Jag har bloggat om Melodifestivalen och schlager många gånger förr. Kolla bakåt i tiden får du se.

Och jag gillar schlager, har alltid gjort. Men det finns en risk att min kärlek ska förtvina...

tis nov. 28, 08:40:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Aronson, jo jag vet... Det är därför jag med fasa ser fram emot ESC-säsongen, som visst redan börjat... ;-)

ons nov. 29, 01:32:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida