28 november 2006

Filip och Fredrik

Jag såg Ett Herrans Liv med Fredrik Wikingsson och Filip Hammar på Kanal 5 i går. Gäst var statsminister Fredrik Reinfeldt. Och det var roligt, riktigt jäkla roligt. Både herrar programledarna och statsministern verkade vara på topp. Reinfeldt var bra på att parera programledarnas finter och hänga på deras tankebanor. Och det var som sagt skitkul!

Det blev mycket snack om Reinfeldts hustru, Filippa. Så mycket att statsministern nästan verkade generad till slut. Och att visa Reinfeldt hans nya "hoods" när han flyttar in i stan var kul. Och att välja Öppna kanalens studio var [ytterligare] ett genidrag. Det är såna (små?) saker som visar Wikingssons och Hammars absoluta storhet.

Men visst har väl Wikingsson och Hammar putsat lite på kanterna? Förr tyckte jag de kunde vara ganska plumpa emellanåt. Men nu gillar jag dem jättemycket. Om det sen betyder att de blivit mer "rumsrena" eller om jag vidgat min horisont vet jag i och för sig inte. Men jag tror att de är de som lugnat ner sig...

2 kommentarer:

Blogger annen sa...

De är grymma!

tis nov. 28, 12:34:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Dom är sköna!

tis nov. 28, 04:42:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida