17 september 2006

Så röstade Aronson

Så där ja, så har man då varit och gjort sin medborgerliga plikt. En liten pluttig vallokal. men mycket folk. Och en jämn tillströmning av nya "röstare". Kul, hoppas det är ett tecken på att det blir ett högt valdeltagande! =)

Jag ser mig som en allmänborgerlig väljare, men så här röstade jag:

Riksdagen - Centerpartiet. Efterom det är det borgerliga parti som har bäst miljöpolitik. Dessutom gillar jag deras satsningar på småföretag och att hela Sverige ska leva. Och så är jag lite förtjust i Maud Olofsson. Fast henne fick jag inte rösta på, för hon stod inte med på valsedeln... =(

Landstinget - Socialdemokraterna. En ren missnöjesröst. Jag är fortfarande arg på borgarna för att de medvetet körde landstingets ekonomi i botten under förra valperioden. De kommer att behöva lång tid för att få mig att glömma det.

Kommunen - Socialdemokraterna. Också ren missnöjesröstning. För jag gillar inte borgarnas (läs: moderaternas) bostadspolitik och trafikpolitik.

Och i folkomröstningen här i Stockholm röstade jag

JA TILL TRÄNGSELAVGIFTER.

10 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Två av fyra rätt då. Ingen utdelning.

sön sep. 17, 02:00:00 em  
Blogger Aronson sa...

Tvärtom, Jonaz. Jag räknar med stor utdelning...

=)

sön sep. 17, 02:02:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Bara man inte röstar på kd så är allt förlåtet.

Kanske någon här som vet vem förövarna till nedstående länk är?

http://helgo.net/e/politik/kdkiss.jpg

sön sep. 17, 03:07:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, anonym. Den var rolig, den lägger jag ut i bloggen...

=)

sön sep. 17, 03:21:00 em  
Blogger Oswald sa...

Spännande blandning av röster.
Liknar mitt sätt att tänka, även om vi inte röstade precis lika.

sön sep. 17, 03:47:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen sa...

Jag hade också en salig blandning bland mina valsedlar.

Hade jag bott i Stockholm hade jag också röstat ja till trängselavgifter.

sön sep. 17, 03:50:00 em  
Blogger Unknown sa...

Då röstade vi lika i två av valen, ett av dem var folkomröstningen (obviously). Det blir en MYCKET spänannde kväll!

sön sep. 17, 04:51:00 em  
Blogger Herr Planström sa...

Ja, center och trängselskatt (som c är för)

Well done!

sön sep. 17, 04:57:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag håller med om att Elwe Nilsson var en vandrande katastrof, men Centern satt väl inte med i den landstingsstyrelsen då? Jag röstade hur som helst på dem i landstingsvalet också. Vi behöver liberaler i landstinget också. Anna Berger-Kettner är ju en vandrande HSB-wannabe - minns logotypdebaclet.

sön sep. 17, 09:31:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Oj, trodde du skulle rösta mer åt höger.

sön sep. 17, 10:23:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida