16 september 2006

En resa eller två

Nu vet jag inte hur jag ska göra. Jag har sedan länge planerat att jag ska åka till Berlin i höst. Och den senaste veckan har jag börjat titta på resor, hotell samt lånat en guidebok från en kompis. Allt för att göra klart för resan någon gång i november.

Jag vet, min fjärde utlandsresa i år. Men det är ju så roligt!

Men så. I torsdags frågade mitt ressällskap från New York om vi inte ska åka till Glasgow i höst. Hon skulle tydligen köpa skor där. Fast det är inte säkert. Hon och hennes man håller på att sälja sitt hus, och det vill hon ha klart först. För att se om hon har råd...

Och jag vet inte. Jag kan ju inte göra TVÅ resor till i år. Det vet jag inte om jag har råd med. Eller om jag ens VILL ha råd med det. Så ska jag då skjuta på Berlinresan? Men tänk då om Glasgow inte blir av. Men det skulle ju vara kul att åka till Glasgow nu när jag får chansen. Berlin ligger ju kvar. Eller om jag ska skita i pengarna och ta båda resorna. Eller ingen.

Nåja. Jag får väl sova på saken en natt till. Eller två...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men HERREGUD så komplicerat man kan göra det för sig då!

Åk!

Tänk mindre!

Njut mer!

Men Glasgow på hösten... nja... ;-)

lör sep. 16, 05:59:00 em  
Blogger Aronson sa...

Du ser. Du är ju inte heller helt säker...

;-)

lör sep. 16, 06:14:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida