17 september 2006

Val i lokal

I dag är det valdag. Det betyder att så fort jag orkat hoppa in i duschen och skrubbat(?) mig ren, ska jag ta röstkortet i ena handen och körkortet i den andra och ge mig iväg till vallokalen. Hmm. Och så ska jag kolla var den där skolan ligger...

Jag tycker att det är väldigt speciellt och högtidligt att gå till vallokalen. Jag vet inte vad det är, men det känns i hela kroppen att det är Viktigt. Det är till och med nästan, nästan sa jag, så att jag känner att jag borde ta på mig söndagskostymen när jag går dit.

Och det ÄR viktigt, det är ju vår framtid det gäller.

Visst kan man poströsta, men det är inget för mig. Det känns alldeles för anonymt. Fast i och för sig praktiskt. Jag har gjort det en gång, men det var när jag bodde i Holland, och inte hade något val.

Och så får man ju en liten promenad på köpet. Och får möta alla andra på väg till eller från lokalen. Det är en stor dag! För oss alla.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag tycker också det är speciellt och en högtidlig ceremoni. Många människor skulle göra allt för att få göra det vi idag i vårt land gör.

Jag hoppas på att HSB idag gör sin sista dag som statsminister. Valvakan blir spännande.

sön sep. 17, 12:01:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Jag känner precis likadant! Bort med poströsterna!

Tycker för övrigt att det är tråkigt att inte deklarationerna lämnas in som tidigare; det hade precis samma högtidliga känsla...

Appropå din fråga hos herr P om hur man ser hur många inlägg man gjort: det syns i dashborden. Hos mig står det att jag hittills gjort 213 inlägg, så om jag klickar på + för att göra ett nytt blir det ju nr 214.

sön sep. 17, 12:09:00 em  
Blogger Aronson sa...

Rexxie: Dashborden?

sön sep. 17, 12:15:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Visst är det högtidligt! Håller helt med. :-)

sön sep. 17, 05:01:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida