16 september 2006

Jag vet vad jag ska göra i höst...

Så har jag då äntligen sett Idol 2006 från i går. Och jag fattar inte varför jag tycker att det är så bra. Men det är det - jättekul. Och mina favoriter är Danny Saucedo (jo, jag har ändrat mig där), Johan Larsson och Linda Seppänen.

Och så har jag sett första avsnittet av Weeds som Oswald talat sig så varm för. Och visst, serien har potential, men jag vill gärna se något mer avsnitt innan jag bestämmer mig för vad jag tycker. Tyvärr tillhör ju inte Mary Louise Parker mina favoriter. Men jag försöker lära mig tycka om henne. Alla talar ju alltid så varmt om henne...

I går började också sista säsongen av Vita Huset, min absoluta favoritserie.

Och i onsdags började ju Hotel Babylon, som också verkade riktigt bra.

Och snart kommer säkert även Sex Feet Under och Cityakuten tillbaka. Och en serie som börjar nästa vecka som heter House ska tydligen också vara riktigt bra. Och i kväll börjar man reprisera Angels in America. Dessutom gillar jag Musikministeriet och Robins.

Shit asså. Så här mycket teve har jag nog aldrig velat se. Det blir en låååång höst...

:-/

9 kommentarer:

Blogger Andreas sa...

...men inte ett enda program från Kanal 5! Grrrr!

sön sep. 17, 01:17:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Men har ni något bra att erbjuda då, Andreas...?

sön sep. 17, 08:35:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Weeds gav jag en liten chans men kände tidigt att serien inte var något för mig.
Six Feet längtar jag efter.

sön sep. 17, 10:24:00 fm  
Blogger Andreas sa...

Vi har ju de bästa serierna! CSI, CSI Miami, CSI New York, Desperate Housewives, Grey's Anatomy, OC, Kalla spår, Law & Order... och med premiär på lördag 21:00: Hombres!

sön sep. 17, 11:01:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Kalla spår såg jag när det gick på SVT. I övrigt har jag inte följt någon av de serierna. Och det känns inte aktuellt att hoppa in mitt i...

Men jag får kolla upp Hombres. Om du nu tycker att jag inte ska göra något annat än att kolla på teve i höst...

;-)

sön sep. 17, 11:12:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Grey's Anatomy borde du verkligen inte missa Aronson!

Weeds tar en stund att fastna i - men ge det 4-5 avsnitt så är det långt mycket mer fantastiskt än Desperate Housewives.
Kimman - det är marsch tillbaka till TVn för dig!!

Min Idol-favorit är Felicia Brandström. Tycker hon är fullständigt outstanding!
Det blir en rolig höst...
....nästa vecka drar nästan ALLT igång i USA (inkl. fantastiska Grey's då...som ska bråka om platsen som NUMBER ONE med CSI)

sön sep. 17, 11:58:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Oswald: som sagt, det känns konstigt att hoppa in i en serie så mitt i...

Och mer fantastiskt än DH? Säger mig inte så mycket...

sön sep. 17, 12:13:00 em  
Blogger Oswald sa...

Du får helt enkelt köpa en DVD-box och titta ikapp!
Så "uppfostrar" jag de flesta av mina icke-TV-tittande vänner i amerikanska serier...och de verkar uppskatta det.
Några fastnar helt. ;)

sön sep. 17, 03:57:00 em  
Blogger Andreas sa...

Yes, Aronson. Det blir DVD-maraton för dig i höst. Du borde absolut ge dig in i Grey's Anatomy. CSI kan du ju dessutom börja titta på närsomhelst i och med att det är fristående avsnitt.

sön sep. 17, 04:41:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida