13 juli 2006

Att återställa balansen

Jag sprang ner till Apoteket tidigare och köpte Resorb (vätskeersättning). Jag har aldrig testat det tidigare, men det ska tydligen vara bra mot baksmälla. Jag har bara tagit en tablett, men hittills märker jag inga resultat. Ska ta ett par tabletter till nu för att se om det sätter sprätt på något.

Apropå sätta sprätt: varför blir min mage alltid ett kaotiskt inferno när jag är bakis? Räcker det inte med att man går omkring med huvudvärk, trötthet och illamående? Ska man behöva sitta av halva tiden på toaletten också?

Annars är min erfarenhet (dock något begränsad) att en återställare är väldigt bra mot baksmälla. Man mår faktiskt genast bättre. Enda problemet är att det är så j-a svårt att få den där första droppen alkohol över läpparna...

En tjej här på jobbet berättade att annat ett bra medel mot baksmälla tydligen ska vara att gå och träna. As if...

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag dricker ett stort glas mjölk innan jag går och lägger mig om jag drukit alkohol under kvällen. Det räddar mig från baksmälla men det hjälper ju inte dig nu...

Hoppas det går över.

tors juli 13, 02:49:00 em  
Blogger Oswald sa...

Resorb är ju ett medel för barn som haft diarré och som fixar så dina ventrikler i hjärnan behåller sin vätska och du slipper skallebank.
Resten tar det inte hand om...och det hjälper nog inte att ta tre.
Binder du vatten så gör du...
men ett tips är att ta en INNAN du lägger dig och en när du vaknar!

Åteställare är ju bara att förlänga lidandet för kroppen - och en trevlig väg in i ett beroende. Tro mig...det är inte bara en kvällstidningsklyscha att kroppen hamnar där lättare än man tror...
...vilket såklart inte betyder parkbänken direkt...men värre baksmälla nästa gång...och nästa.

Förövrigt är det ANDRA gången du är på Populära Sibirien utan att säga hej. ;)

tors juli 13, 06:15:00 em  
Blogger Aronson sa...

Förlåt, Oswald, det ska inte hända igen. Vi kanske i stället ska gå dit tillsammans nån gång...?!

Och tack för lektionen. Som info vill jag bara säga att jag inte BRUKAR ta en återställare. Väldigt sällan faktiskt.

tors juli 13, 10:08:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida