15 juni 2006

Paraguaymatchen - så blir det

I kväll gäller det! Då spelar Sverige ödesmatchen mot Paraguay - det är vinna eller försvinna som gäller. Förlorar vi är vi i praktiken ute, vinner vi har vi stor chans att gå vidare. Och jag tror på Sverige. Min frustration från i lördags har börjat lägga sig. Jag går till och med omkring med en Sverigetröja på mig på jobbet i dag.

Så här ser min startelva ut:

Isaksson
Alexandersson-Lucic-Mellberg-Edman
Jonsson-Linderoth-Källström-Ljungberg
Larsson-Allbäck

Jag tillhör inte dem som skrikit efter Kim Källström i tid och otid. Det har i stället nästan känts fånigt, jag menar han har faktiskt inte spelat så bra i landslaget tidigare, vilket Anders Svensson har gjort. Desstutom är Källström fortfarande ung. Men nu måste vi göra något åt framspelet. Dessutom har Svenssons självförtroende knäckts av all uppståndelse. Så pröva Källström!

Jag tror inte på Chippen. Han är för offensiv och "flygig". Ta Jonsson i stället - han kan om inte annat springa sönder Paraguays försvar. Dessutom tror jag att han och Alexandersson passar varandra bättre.

Zlatan är inte i form. Ja, det är nästan värre än så: han har antagligen aldrig varit i så här dålig form. Därför ska han inte spela från start, utan det får Allbäck göra i stället. Allbäck är i form och väldigt målfarlig. Zlatan kan komma in när det är 15 minuter kvar eller nåt.

Mitt tips: 2-1 till Sverige. Målskyttar för Sverige: Henrik Larsson och Marcus Allbäck.

2 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Du fick ju nästan som du ville...

tors juni 15, 10:22:00 em  
Blogger Aronson sa...

Typ...

;-)

tors juni 15, 11:49:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida