13 juni 2006

Sämre än Sverige

Efter att ha sett matchen Frankrike - Schweiz är jag beredd att hålla med Lars Lagerbäck: Sverige gjorde en bra match. För i ljuset av den här matchen gjorde vi faktiskt det.

Frankrike är ett lag som innehåller nästan idel stjärnor; Henry, Thuram, Zidane, Vieira, Saha och Trezeguet. Och ändå gör man en sån här skitmatch. Man springer inte, man kämpar inte; man verkar mest gå omkring och hoppas att alla andra ska göra jobbet - så kan man sola sig i glansen sen. Och det är ju inte första gången det här sker; minns bara VM 2002 och EM 2004. Jag förstår inte att man inte byter ut de gamla uvarna, och i stället bygger ett helt nytt lag. Jag menar, sämre kan det väl knappast bli!

(Det som talar för Frankrike i den interna matchen mot Sverige, är att de mötte ett bättre lag än vi gjorde.)

I övrigt har Chris Härenstam och jag en sak gemensamt: ingen av oss förstår fördelen med korta hörnor. Jag kan inte minnas en enda som lett till något bra, det vill säga mål.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida