15 juni 2006

Mot Uppsala

I morgon har jag tagit ledigt från jobbet, och ska åka till Uppsala. Inget konstigt i det kanske, hundratals, kanske tusentals, åker dit varje dag. Men jag har faktiskt aldrig varit där. Jag vet, en klar brist i min uppfostran. Men i morgon blir det som sagt av.

Jag åker dit med Göteborgskan, som har pluggat där, och som lovat att guida mig (men som också ska till tandläkaren, den lilla stackaren). Vad vi ska se eller göra har jag ingen som helst aning om. Fast man kan ju tänka sig att vi kommer att se åtminstone slottet, universitetet, saluhallen och domkyrkan. Och kanske besöka någon nation.

Kul ska det i alla fall bli - dels att besöka staden, dels att få spendera en heldag med Göteborgskan.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men det var väl på tiden att den här lundagossen besökte moderskeppet... ;-)

Ha det så trevligt, och passa på att kika in på mina kompisars bokhandel The Uppsala English Bookshop på S:t Olofsgatan, alldeles vid biblioteket i slutet av gågatan i centrum.

tors juni 15, 04:58:00 em  
Blogger Aronson sa...

Hallå där! Otillbörlig reklam...

;-)

tors juni 15, 11:49:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Turistinfo/konsumentupplysning menar du..

fre juni 16, 12:56:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida