29 juni 2006

Min vardag som Al Capone

Uj, uj, uj. Och det bara 30 meter från min arbetsplats. För tre år sen var det mordet på Anna Lindh, för några månader sedan var det skottlossning på öppen gata (fast då var jag i och för sig sjuk den dagen) och nu rån - med skottlossning.

Men kanske är det så att jag drar till mig farligheter. På 11 september jobbade jag i diplomatstaden - nära amerikanska ambassaden, och precis granne med amerikanske ambassadörens residens. Så under en veckas tid fick jag och mina arbetskollegor åka med poliseskort till jobbet. Egentligen skulle vi visiteras också, men det blev lite si och så med det. Lite spännande var det, men mest jobbigt.

Och när Kommissionen gick på SVT i vintras räknade jag ut att min arbetsplats skulle ha blivit helt utblåst av den smällen.

Hmm. Det känns nästan som att jag jobbar i Chicago...

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Du lever i en stormvind ju.

tors juni 29, 02:57:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida