18 juni 2006

Fotboll i (en) färg

Den nya trenden bland dräkterna i de olika landslagen verkar vara enfärgat. Sverige har i de båda matcherna hittills varit kycklinggula, vilket jag tidigare har dissat. Jag har också sagt att finaste dräkterna hittills är Nederländerna (orange) och Italien (blå). Det står jag fast vid, men nu skulle jag också vilja lägga till Sydkorea, som är helröda. Snyggt!

Även Frankrike har snygga dräkter i dag, om än inte enfärgade. Men jag gillar mönstret på bröstet.

Och faktiskt: jag har nästan ändrat uppfattning om den svenska dräkten; gult är ju snyggt, och snart har jag nog vänjt mig vid svenskarnas. Fast jag önskar ju att byxor och tröja hade kunnat vara i samma gula färg...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida