17 juni 2006

Italien - USA 1-1

Vilken oerhört händelserik match, jag har då aldrig sett på maken: tre utvisningar, jag upprepar TRE utvisningar; en för Italien och två för USA, och dessutom en massa gula kort, skador, ett bortdömt mål, ett självmål och en massa annat. Det enda som saknades var väl en straff.

En stor del av matchen spelade Italien med tio spelare och USA med nio. Dessutom fick Italien, efter sina tre byten, en spelare skadad. Så den stackaren gick mest omkring och haltade, utan att kunna spela ordentligt.

Och ärligt talat spelade USA bättre än Italien. Så även om jag tippat 3-1 till Italien, var USA egentligen mest värd en seger.

Men en rolig och lite annorlunda match var det i alla fall. Kul att få se!

Och domaren var faktiskt riktigt bra. Och modig. Det krävs en del för att våga ta de beslut han tog.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grymt underhållande match! Vilken kväll i grupp E. Och vilken avslutning det kommer bli sista omgången! Jag vill se båda matcherna...måste köpa en TV till...fast sänds båda?

/WBTS

lör juni 17, 11:36:00 em  
Blogger Aronson sa...

Båda matcherna i en grupp spelas samtidigt i sista omgången. Jag vet att samtidigt som SVT visar Sverige-England i ettan och tvåan, visar de Paraguay-Trinidad i SVT 24. Så jag antar att det är så med alla matcher de sänder. Och motsvarande med TV4 och TV4plus...

lör juni 17, 11:47:00 em  
Blogger Aronson sa...

Fast det hade varit ännu mer spännande om USA vunnit i dag - då hade samtliga lag haft tre poäng inför sista omgången...

=)

lör juni 17, 11:48:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det stämmer, SVT sänder båda matcherna parallellt.

Är det bara jag som tycker det känns som CCCP när SVT låter matcher hoppa mellan kanalerna, ibland med så korta perioder som 10 min i taget? Hårddiskvideon får ju nästan fnatt.

sön juni 18, 12:00:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Det är ett otyg. Jävligt respektlöst mot oss tittare. Jag kan möjligtvis förstå om de inte vill flytta Rapport och Aktuellt. Men inga andra program kan vara så heliga att de inte kan byta kanal en endaste gång. Det där hoppandet mellan kanalerna är totalt värdelöst!

Framför allt de gånger man inte hittar fjärrkontrollen direkt... ;-)

sön juni 18, 12:20:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida