17 juni 2006

Fotbollsfavoriter

Under ett EM- eller VM-slutspel kan man ju välja att hålla på olika lag: för att de spelar bra fotboll, för att de har en stor plats i ens hjärta eller för någon annan anledning. Här är mina favoritlag:

1. Sverige (Naturligtvis - mitt eget land)
2. England (Nästan som mitt andra hemland, ett land jag gärna skulle flytta till)
3. Nederländerna (jag har bott där, så jag känner naturligtvis mycket för dem)
4. Danmark (Jag älskar Danmark och danskarna., och jag var mycket där när jag pluggade i Lund)
5. Nej, nu var det slut. Inget mer land, tack. Fast jag gillar underdogs!

...och inget av lagen höll jag på för att de spelar bra fotboll. Men det gör de. Fast olika.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida