11 juni 2006

Kycklinggult

Jag har funderat i natt och kan det ha varit dräkterna som gjorde att vi spelade så dåligt? Jag menar, så länge jag kan minnas har Sverige spelat i gula tröjor, blå byxor och gula strumpor. Och ibland bytt av med antingen blå eller vit bortadräkt. Men aldrig att vi spelat i helgult: tröja, byxor och strumpor. Jag tänkte direkt när de kom in att det där var inte snyggt (och ändå älskar jag gult). Och jag menar, tänk om det var så att Trinidad & Tobago triggades av de fula kläderna de mötte och tänkte att nej fan, här kommer ni inte över gränsen, inte med de fula kläderna?! Och att de svenska killarna hämmades av att behöva visa upp sig? Tänk själv vad Fredrik Ljungberg, som älskar kläder och mode, tänkte när han såg vad han skulle ha på sig. Eller Olof Mellberg? ChippenVilhelmsson? Och till och med Anders Svensson har ju varit ihop med en fotomodell. Inte undra på att han var så dålig. Det måste ju ha blivit en mental kastrering för dem allihop.

Jag vet. Men en bortförklaring är en bortförklaring är en bortförklaring.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida