10 juni 2006

En ensam midsommar?

Vi närmar oss Midsommar och jag har redan börjat få frågor om vad jag ska göra då. JAG VET INTE VAD JAG SKA GÖRA PÅ MIDSOMMAR! Jag har inga särskilda traditioner och är inte bjuden på någon fest. Men det löser sig alldeles säkert. Antingen blir jag bjuden på nån fest, eller så gör jag nåt med nån kompis, eller så sitter jag hemma och kollar på teve. Midsommar är för mig ingen stor festhelg. Och även om det vore det, klarar jag mig nog ändå, om jag skulle få sitta hemma. Dessutom pågår ju fotbolls-VM. Även om inga jätteintressanta matcher spelas just den kvällen...

Fast varför jag tar åt mig av alla frågor och tycker det är jobbigt vet jag inte. Varför tycker jag det är jobbigt om folk tror... ja, vaddå? Att jag sitter ensam? Att jag inte har några vänner? Att jag är asocial? Att jag är en tråkmåns? Att jag... yada yada. Men låt dem tro det då. Men ändå är det jobbigt...

När jag bodde i Lund var jag och en kompis av tradition alltid på Indigo i Malmö på Midsommarafton. Det var alltid fullt av folk och alltid svinroligt! Den roligaste utgångskvällen på hela året, skulle jag nog våga säga. Men här i Stockholm flyr ju alla stan och åker ut i skärgården i stället. Tala om tråkmånsar!

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag har inte heller någon tradition av midsommarfirande. Jag vet vad du kan göra under denna norénska helg: spela in ett bloggsommarprat :-)

lör juni 10, 10:03:00 fm  
Blogger Fredrik sa...

Ja midsommar är ju en sådan där dag där man förväntas vara glad och lycklig och inte ensam. Nu har jag väl turen att tillhöra en grupp med sådant där traditionellt firande. Men vi har haft som regel att det inte skall vara som en prippsblå-reklam. Midsommarmaten får man köra till lunch för till kvällen grillar vi helt enkelt. Var och en äter vad den själv vill. Och sedan ja, då är det sprit och kubb som är aktiviteten, kort och gott.
Men visst har jag haft de senaste tre, fyra midsomrarna som tanke : - Fan vad det hade varit ännu roligare om man hade en PV man kunde släpa med. Men det är ju en annan sak...

lör juni 10, 10:40:00 fm  
Blogger Aronson sa...

He he, Micke. Jag såg ditt upprop. Det låter kul, men jag får se om jag orkar uppbåda några krafter till det.

lör juni 10, 01:18:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida