09 juni 2006

En sanitär olägenhet

Det är studenttider. Inte för att jag känner någon som tar studenten i år, men jag vet det genom att studenterna åker omkring med lastbilar och skriker, vrålar och spelar musik högt, högt, högt. Om och om igen åker de; runt, runt. Och musik har de på, och de skriker och gapar, och spelar sin musik högt, högt. Och runt, runt åker de om och om igen. Och musik spelar de; högt, högt. Och om och om igen. Högt, högt. Om och om... högt, hög...

Gissa om man blir trött på det.

6 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

...och du gjorde inte det när du tog studenten ???

fre juni 09, 03:36:00 em  
Blogger Aronson sa...

Nope, i min lilla hemstad åkte vi inte vagn runt staden. På själva dagen för utspringet gick vi i tåg runt centrum, men vi var förhållandevis lugna...

fre juni 09, 03:51:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Nån fyllde verkligen grumpy old man nyss... ;-)

fre juni 09, 05:37:00 em  
Blogger Fredrik sa...

ja då skall ni se i Göteborg... tror jag läst om redan FYRA incidenter där bilar/lastbilar med studenter har krockat med spårvagnar.... heheh Vilka chaufförer det beror på vill jag inte spekulera i...

fre juni 09, 07:52:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hrm. Jag tycker nog det andas lite "På min tid, då hade ungdomen ..." om det här. Låt dem fira. Det handlar om ett par veckor, och dagtid.

Hade det handlat om vardagsnätter så hade det varit öppen säsong på allt med studentmössa på huvudet.

fre juni 09, 09:17:00 em  
Blogger Aronson sa...

Näe, det handlar inte om "på min tid". Och sätt er själva mitt i city och försök jobba, får ni se. Visst, det rör sig om ett par veckor om året, men det är jäkligt störande. Jäkligt!

fre juni 09, 09:56:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida