03 juni 2006

Dyr lunch

Jag var och åt lunch på Mälarpaviljongen i dag. Tänk, jag hade glömt hur jävla dyrt där är. Jag åt scampispett: tio ynka räkor och ett jätteberg av sallad - 160 spänn. Vinet hade normalpris, men i stället har de ju miniglas som de fyller till drygt hälften. Så det lär nog dröja innan jag går dit igen. Synd bara att de ligger så fantastiskt bra till...

Till råga på allt var det en fågel som sket på mig (Honken, om du läser det här). Så jag fick ta av mig inför alla och skrubba tröjan. Fast som tur var, var det inte så mycket som kom på mig, det mesta kom på marken. Men man känner sig ju lite äcklad.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vilka ursäkter man tar till för att få blotta sig... ;-)

lör juni 03, 03:54:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Varje gång jag är på Connection (= varje onsdag, fredag, lördag den senaste tiden..) skojar jag till det och undrar om jag inte ska beställa in en pyttipanna. De har ju en på menyn (enligt lagen, ni vet) och den kostar 200 kr. Hur kul som helst. Tänk om man helt sonika slog sig ner vid bardisken och sa; "en stor bira och en pyttipanna tack".

lör juni 03, 10:06:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida